Mocne stąpanie po ziemi — wystawa główna projektu Rezerwat
Artyści: Alicja Boncel, Jakub Czyszczoń, Magdalena Franczak, Michał Gayer, Justyna Gruszczyk, Kornel Janczy, Weronika Kasprzyk, Magdalena Lazar, Krzysztof Maniak, Angelika Markul, Justyna Mędrala, Gizela Mickiewicz, Mateusz Sadowski, Michał Smandek, Magdalena Starska, Paweł Szeibel, Mikołaj Szpaczyński, Alex Urso, Bartosz Zaskórski
Kuratorka: Marta Lisok
Wystawę będzie można oglądać do 6 września br.
Od 24 września wystawę będzie można oglądać w Galerii Miejskiej BWA w Tarnowie.
Pejzaż dźwiękowy — koncert w ramach projektu Rezerwat Koncert może posłużyć za bodziec dla znieczulonych dzisiejszą goryczką życia brutali, do otrząśnięcia się z człowieczych naleciałości, bezwiednie...
Oko chce spać ale głowa to nie materac — Jakub Czyszczoń w Małej Przestrzeni Wielokrotnie przetwarzane przez Jakuba Czyszczonia obiekty zdają się ostatecznym kształtem zaskakiwać nawet samego autora. Drażnią swoim niejasnym statusem,...
Krzysztof Maniak „30 sekund wiszenia na gałęzi zanim pękła” — wystawa w ramach projektu „Rezerwat” Krzysztof Maniak prawie codziennie wybiera się na samotne spacery w okolicach Tuchowa. Bez obawy przed prostotą podejmowanego tematu, portretuje...
Mocne stąpanie po ziemi — co hipnotyzuje twórców w doświadczeniu podróży na peryferia? Wersja polska rok wydania: 2015 format: 155 × 235 mm 112 stron nakład: 600 sztuk oprawa: twarda reprodukcje kolorowe język polski projekt graficzny...
Georgia O’Keeffe w 1940 roku kupuje Ghost Ranch w Nowym Meksyku. Co roku ucieka od zgiełku Nowego Jorku, żeby fotografować i malować szczątki zwierząt, wypalone przez słońce, porozrzucane na czerwonej, spękanej ziemi. W 1962 roku John Steinbeck dostaje literacką Nagrodę Nobla, w tym samym roku przemierza Amerykę camperem w towarzystwie swojego psa i robi notatki do Podróży z Charleyem. Na 36 lat przed słynną Ameryką Jeana Baudrillarda pisze o USA przez pryzmat pustkowia. Od czasu, kiedy Walter De Maria, Donald Judd, Nancy Holt, Roni Horn i inni banici spod znaku land artu, upatrywali w doświadczeniu pustyni możliwości wyzerowania zmysłów, minęło sporo czasu. Co hipnotyzuje twórców w doświadczeniu podróży na peryferia? Czego oczekujemy od gatunku pejzażu dzisiaj?
Jest przyszłość. Marzenie o wszechpotężnej naturze zamazuje się i oddala. Doświadczenie przebywania na łonie przyrody znane jest już tylko z przekazów. Zmanipulowana i przekształcana natura jest drobiazgowo planowana, tworzona, kontrolowana. Kontakt z nią staje się sytuacją niecodzienną. Ma miejsce w ramach ściśle wyznaczonych reguł, w rezerwatach. W ramach wystawy Mocne stąpanie po ziemi artyści przepracowują ten stan, tworząc jej sztuczne odpowiedniki. Podejmują się wymyślania natury od nowa, żeby móc ponownie ją kolonizować. Galeria przybiera tym samym formę tymczasowego laboratorium, w którym odbiorcy mogą doświadczyć zapomnianego uczucia towarzyszącego kontaktom z dzikością. Natura, na powrót, jawi się jako malownicza katastrofa, przed którą człowiek chce się obronić za pomocą dostępnej mu wiedzy i osiągnięć cywilizacyjnych.
Kuratorka Marta Lisok