pola widzenia książki — kontynuacja
Projekt realizowany w 2018 roku był kontynuacją przedsięwzięcia rozpoczętego w 2017 roku. Stanowił rozszerzenie platformy kształtowania kompetencje odbiorców kultury w oparciu o literaturę. Zakładał realizację warsztatów, akcji artystycznych, wystawy oraz spotkań wspólnych dla specjalistów i szerokiej publiczności. Projekt nastawiony był na zwiększenie zakresu propozycji biblioteki oraz dostosowanie jej do potrzeb współczesnego czytelnika, zwłaszcza najmłodszego lub z utrudnionym dostępem do kultury.
Projekt „Pola widzenia książki — kontynuacja” w zakresie edukacji kulturalnej na Śląsku był kompleksowym przedsięwzięciem, którego założeniem było tworzenie wspólnej platformy edukacji kulturalnej kształtującej kompetencje młodych odbiorców instytucji kultury w oparciu o literaturę. Wspólnie z zaproszonymi do współpracy instytucjami i organizacjami przygotowano i przeprowadzono cykl warsztatów, wycieczek miejskich i akcji artystycznych. Literatura była osią całego projektu, a liczne wątki stanowiły jej powiązania ze sztuką wizualną, muzyką, tańcem, dizajnem czy architekturą.
Zadanie miało na celu m.in. popularyzację formuły otwartej biblioteki, jaką od początku istnienia jest Dom Oświatowy Biblioteki Śląskiej. Prowadzone z powodzeniem stałe projekty warsztatowe miały okazję zaistnieć w nowych przestrzeniach instytucji partnerskich. Projekt zakończyło spotkanie finałowe oraz wystawa.
Partnerami projektu byli: Polski Komitet Międzynarodowego Stowarzyszenia Wychowania przez Sztukę InSEA, Galeria Sztuki Współczesnej BWAh, Stowarzyszenie na rzecz Dzieci i Młodzieży „Korczak”, Towarzystwo Urbanistów Polskich, Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach.
Istotnym aspektem projektu była długofalowa strategia tworzenia sieci lokalnej wobec książki, a następnie wymiany doświadczeń w tym zakresie w Polsce i Europie. Wielką wartością projektu były wypracowane dotychczas współprace w ramach sieci partnerskiej.