„Nic nie widać” — Nawrot, Kokosiński, Żyniewicz, Szymankiewicz… — podsumowanie cyklu
rok wydania: 2011
format: 138,6 x 200 mm
objętość: 192 strony
nakład: 500 sztuk
oprawa: miękka z obwolutą
reprodukcje kolorowe
j. polski/angielski
projekt graficzny i skład: Katarzyna Goczoł, Magdalena Machno
wydawca: Galeria Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach
ISBN 978-83-88254-66-6
Spis treści:
Marta Lisok Wstęp
Dni pędzą jak dzikie konie ze wzgórza
Maciej Nawrot
Marta Lisok Dni pędzą jak dzikie konie ze wzgórza
Maciej Nawrot Obrazy malarz-ochroniarz
Niektóre obrazy nie chcą być namalowane
Bartosz Kokosiński
Marta Lisok Niektóre obrazy nie chcą być namalowane
Ewa Łączyńska Nie wiem, gdzie przebiega granica tego obrazu
Strach przed ciemnością
Karolina Żyniewicz
Marta Lisok Strach przed ciemnością
Agata Stronciwilk Czaszka martwego kota
Słaba widoczność
Małgorzata Szymankiewicz
Marta Lisok Słaba widoczność
Bartłomiej Buczek Test
Bawię się formą rozmowa Marcina Krasnego z Małgorzatą Szymankiewicz
Anna Bielak Uwodziciel na krawędzi. O nie-widzeniu w kinie
Biennale Sztuki dla Dziecka
Cena: 10 zł
Zapraszamy do księgarni!
Zamów książkę: ksiegarnia@bwa.katowice.pl
Małgorzata Szymankiewicz — „Słaba widoczność” w Małej Przestrzeni Oko powinno być szybkie i dobre. Nie ma czasu na zmarszczenie brwi, na opuszczenie powiek — może być za późno. Dawniej trzeba było czasu na...
Karolina Żyniewicz — „Strach przed ciemnością” — wystawa w ramach Biennale Sztuki dla Dziecka Karolina Żyniewicz porządkuje przestrzeń bez wyraźnego zaznaczenia centrum. Rozkłada i rozwiesza obiekty zgodnie z regułami własnej geometrii....
Bartosz Kokosiński — „Niektóre obrazy nie chcą być namalowane” Najnowsze płótna Bartosza Kokosińskiego stwarzają wrażenie jakby zaledwie przed momentem coś przemieściło się pod ich powierzchnią. Swoim kształtem...
Maciej Nawrot — „Dni pędzą jak dzikie konie ze wzgórza” „Postanowiłem to namalować” — mówi Maciek. Wyczuwa się, że w obrębie wybranych przez niego kadrów, coś mogłoby się...
Nic nie widać — katalog podsumowujący serię wystaw odbywających się w 2011 roku w Małej Przestrzeni. Do udziału w projekcie zaproszeni zostali czterej młodzi artyści: Maciej Nawrot, Bartosz Kokosiński, Karolina Żyniewicz i Małgorzata Szymankiewicz. Podczas czterech wystaw indywidualnych na różne sposoby mierzyli się z nieobecnością, znikaniem i niemożnością. Natrafiali na nicość, podobnie jak Orfeusz, który łamie zakaz spoglądania w głąb Hadesu. Nie może doczekać się zobaczenia ukochanej, którą usiłuje wyprowadzić z powrotem do świata żywych i zostaje srogo ukarany za próbę przeniknięcia wzrokiem tego, co powinno zostać pogrążone w ciemnościach.